شناخت بیماریها و درمان آنها

تجربیات و دانستنیهای پزشکی من

شناخت بیماریها و درمان آنها

تجربیات و دانستنیهای پزشکی من

تجربیات من از سنگ کلیه

چهارشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۲۸ ب.ظ
یه مدت احساس می کردم توی پهلوهام یه چیز تیز مثل سوزن هست، بعضی وقتها هم حس می کردم کسی با دو انگشتش، پهلوهامو محکم گرفته و رها نمیکنه، گاهی حس می کردم که پهلوهام گرفته و راحت نمیتونم نفس بکشم و ... 
همه اینها احساساتی هستن که در صورت وجود سنگ کلیه ممکنه حس کنید، گاهی هم ممکنه سنگتون اینقدر ساکن سر جاش بمونه که چیزی حس نکنید اما اگر ریزبین باشید حتما متوجه یک گرفتگی در کلیه هاتون میشید.

شاید بپرسید کلیه کجاست؟ دوتا کلیه در دو پهلوی شما قرار گرفتن و بیشتر نزدیک به پشت بدنتان هستند تا جلو، به شکل نگاه کنید تا موقعیت دقیق کلیه ها رو در بدن تشخیص بدید.

یک سال بود که گهگاهی احساس گرفتگی در کلیه هام داشتم. از اونجا که توی فامیلهامون از چند نفر شنیده بودم که سنگ کلیه دارند، حدس زدم که مشکل من هم سنگ کلیه ست. دقت کنید که وراثت در بیماری سنگ کلیه بسیار بسیار تاثیر گذار هست.
به یه متخصص داخلی مراجعه کردم و گفتم من در قسمت کلیه هام درد خفیفی دارم احتمالا سنگ کلیه دارم اما او باور نکرد و گفت سنگ کلیه درد نداره!!! و یه سونوگرافی کامل شکم و لگن برام نوشت، در حین سونوگرافی، دکتر سونو می گفت هیچ مشکلی نداری، چند بار تاکید کردم که من توی کلیه هام درد خفیفی رو احساس میکنم. دکتر دقت بیشتری کرد و بالاخره یه سنگ 4 میلی متری رو پیدا کرد.

بعد از اون به متخصص کلیه مراجعه کردم و راه حل درمانی خواستم. دکتر گفت: هیچ دارویی نیاز نیست و لازم نیست هیچ کاری بکنید. اگر سنگتون بزرگ شد میتونید با لیزر اون رو بشکنید! از این حرف خیلی تعجب کردم. نمیتونستم قبول کنم که باید دست رو دست بذارم تا سنگم بزرگ بشه و بعد هم با هزینه زیاد و با درد و زحمت، اون رو خارج کنند.

دنبال درمان گشتم. داروهای گیاهی زیادی رو پیدا کردم که همگی مدعی بودند سنگ رو دفع می کنند. یکی از اونها رو به نام قطره سنکل (sankol) رو از داروخونه گرفتم و مصرف کردم اما دردم همچنان ادامه داشت. تا اینکه فهمیدم که نوشیدن مایعات کافی و داروهای گیاهی به تنهایی نمیتونن کاری از پیش ببرند بلکه مکمل اونها ورزش هست البته ورزشی مثل طناب بازی که بالا و پایین پریدن زیادی میخواد و میتونه به دفع سنگ کمک کنه.

حدودا بعد از یه هفته که هر روز قطره سنکل میخوردم و طناب می زدم، درد شدیدی در پهلوهام حس کردم که به سمت پایین شکمم کشیده میشد، دردی که نفس کشیدن رو برام مشکل کرده بود. به حموم رفتم و کلیه هام رو زیر دوش آب گرم قرار دادم و مالش دادم. درد کلیه هام کمتر شد و شب خوابیدم. صبح روز بعد دیگه اثری از درد کلیه نداشتم.
هفته بعد به سونوگرافی رفتم و نتیجه این بود که هیچ سنگی نداشتم.

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۱/۰۸
  • ۸۴۲ نمایش
  • پزشک صلواتی

سنگ کلیه

نظرات (۱)

سلام. من سنگ ۱۰ میلی در کلیه ام داشتم که با داروی اقای علی کردی که از سایت سفارش دادم ود ده روز خوب خوب شدم سنگم پودر شده بود.
sangkoliye.com
09159513533 علی کردی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی