شناخت بیماریها و درمان آنها

تجربیات و دانستنیهای پزشکی من

شناخت بیماریها و درمان آنها

تجربیات و دانستنیهای پزشکی من

از آنجا که یکی از مهمترین دلایل اختلال غده تیروئید در زندگی امروزه، فشارها، مشکلات روحی و عصبی و افسردگی است برای درمان اختلالات تیروئید ابتدا در مورد حل این مشکلات بحث می‌کنیم. چنانچه مدتی تحت استرس و فشار روحی بوده‌اید حتما لازم است که قبل از شروع هر درمانی، ناراحتی خود را کاملا برطرف کنید سپس به درمان بپردازید. طریقه برطرف کردن ناراحتی به شما و مشکل شما وابسته است. راههای پیشنهادی ما به شرح زیر است:

1- در لحظه لحظه زندگی به این نکته دقت کنید که خدایی وجود دارد که از هر مشکلی بزرگتر و قادر بر حل تمام مشکلات است. بر او توکل کنید و از او کمک بخواهید و باور داشته باشید که او یاریتان خواهد کرد. دعا کلید حل مشکلات است. حدیثی از پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم روایت شده است که "برای هر حاجتی که دارید حتی اگر بند کفش باشد، دست خواهش به سوی خدای عزوجل دراز کنید زیرا تا او، آن را آسان نگرداند، آسان نشود". از ته دل حل مشکلتان را بخواهید و از خدا استمداد جویید و بر دعا مداومت کنید. اوست که شفادهنده مریضان، ثروتمندکننده فقیران، محبوب ‌ساز دلها و برطرف کننده هر مشکلی است.

2- اگر برایتان ممکن است حتما با یک مشاور صحبت کنید و از او کمک بگیرید. چنانچه نمیتوانید از مشاور کمک بگیرید، مشکل خود را با یکی از دوستان صمیمی‌تان یا یکی از اعضای خانواده‌تان مطرح کنید و از او کمک بخواهید.

3- چنانچه کسی به شما بدی کرده و از او دلخور هستید، از او کینه به دل نگیرید و چنانچه از کسی کینه دارید، از انتقام‌جویی صرف نظر کنید. فراموش نکنید که خدا فرمانروای جریان حاکم بر هستی است و نه هیچکس دیگر. هیچ موجودی در روی کره زمین نمیتواند در خیری را که خدا برای شما باز کرده ببندد و هیچ موجودی نمیتواند خیر یا شری را که خدا نخواسته به شما برساند. از شرها به خدا پناه برید و از هیچکس نترسید.

4- چنانچه شما به کسی بدی کرده‌اید، از ته دل توبه کنید و به درگاه خدا استغفار جویید و تلاش کنید که بدی خود را با خوبی به طرف مقابل جبران نمایید.

5- دل به هیچکس نبندید و از هیچکس انتظار خوبی نداشته باشید، زیرا اگر خدا نخواهد انسانها حتی قادر به نفع رساندن به خودشان هم نیستند. و بالعکس چنانچه خدا بخواهد حتی دشمن شما ممکن است بدون آنکه بخواهد به شما سود برساند (البته ممکن است شما متوجه نشوید).

6- فراموش نکنید که اکثر ما انسانها همیشه فقط نوک بینی‌مان را می‌بینیم و از دقت به 10 متر جلوتر عاجزیم. شاید مسئله‌ای که شما اکنون به عنوان مشکل به آن می‌نگرید موجب خوشبختی شما در چند سال آینده شود.

7- خیر را فقط ظاهر و مادیات دنیا نبینید. خیرهایی وجود دارند که شما از آنها غافلید. همیشه خیر را از خدا طلب کنید. (بیدک الخیر انک علی کل شیء قدیر) آیه 26 سوره آل عمران

8- خوب فکر کنید مشکلی که الان برای آن ناراحت هستید آیا 5 سال دیگر، 10 سال دیگر هم برای آن ناراحت هستید؟ اگر پاسخ این سوال منفی است، پس ناراحتی شما بیهوده است.

9- از نماز، قرآن، ذکر، دعا، توسل به ائمه و زیارت ائمه برای آرامش روحی خود کمک بگیرید.

10- تلاش کنید به هر نحو که شده در نماز تمرکز کنید و به معانی تمام کلمات دقت کنید. سعی کنید حداقل یک کتاب مربوط به نماز را برای افزایش علاقه به نماز مطالعه کنید.

11- اگر رابطه‌تان با خویشاوندان و دوستان صمیمی‌تان کم است حتما بیشتر رابطه برقرار کنید.

12- تفریح و استراحت کافی داشته باشید.

13- پاکیزگی (حمام، مسواک و ...) را به اندازه کافی رعایت کنید چون موجب نشاط شما خواهد شد.

14- فراموش نکنید که همانطور که تاکنون زندگی و احوالات شما و دیگران ثابت نمانده از این به بعد هم همینگونه است. به قول معروف دنیا اینطور هم نمی‌ماند. بنابراین صبر داشته باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی